24 september 2024

MARVER zoekt nieuwe HB-leden

De MARVER is op zoek naar nieuwe collega’s voor in haar Hoofdbestuur. Denk jij dat een functie in het Hoofdbestuur van onze vereniging iets voor jou is? Laat je dan verder overtuigen van het maken van deze mooie stap door onze vacature uitgebreid door te lezen!

De MARVER is al sinds 1907 dé vakbond voor iedereen die bij de KMar werkt. Tot op de dag van vandaag zijn wij er exclusief voor alle KMar-collega’s. Als vereniging moet de MARVER natuurlijk ook worden bestuurd. Ons dagelijks bestuur, bestaande uit onze voorzitter, vicevoorzitter en secretaris/penningmeester, doet dit elke dag met veel passie en betrokkenheid. Daarnaast wordt de inhoud van ons bestuurswerk in belangrijke mate bepaald door de overige leden van ons Hoofdbestuur, van wie jij er straks één kunt zijn!

WIJ VERWACHTEN VAN JOU...

dat je lid bent van de MARVER.
Alleen als MARVER-lid kun je volgens onze statuten namelijk toetreden tot het Hoofdbestuur. De rang of schaal waarin je werkt of hebt gewerkt bij de KMar is niet van belang.

dat je de KMar-organisatie goed kent.
Belangrijk is dat je weet hoe de KMar organisatorisch in elkaar steekt en wat alle KMar-taken zijn.

dat je in staat bent om mee te denken in het belang van onze leden.
Aan hun belangen ontleent de MARVER namelijk haar bestaansrecht. Ieder lid kan op onze steun rekenen, onafhankelijk van de vraag op welke brigade hij of zij werkt, of dat iemand bijvoorbeeld met FLO of al met pensioen is. We verwachten dat je breed je gedachten kunt laten gaan over de uiteenlopende belangen van iedereen die bij de MARVER is aangesloten.

dat je bereid bent om tijd & energie te steken in jouw bestuursfunctie.
Je krijgt van de KMar bijzonder verlof voor het uitoefenen van jouw bestuursfunctie bij ons. Deze functie is op vrijwillige basis. Het aantal bijzonder-verlofuren waarop je recht hebt, is over het algemeen voldoende om je bestuurswerk naar behoren te kunnen uitvoeren. Wij proberen zoveel mogelijk af te wisselen tussen fysieke en digitale bestuursvergaderingen. Van jou verwachten wij dat je deze vergaderingen als hoofdbestuurslid zoveel mogelijk bijwoont.

dat je ervoor openstaat om (bij) te leren of dat wij het nodige van jou kunnen leren.
Heb je helemaal geen ervaring in het besturen van een vereniging? Dan bieden wij jou alle ruimte om dit goed onder de knie te krijgen! Wij verwachten dat wij ook het een en ander van jou kunnen leren. Als je geen ervaring hebt, dan is de kans namelijk groot dat je anders of ‘frisser’ tegen belangrijke onderwerpen aankijkt dan onze mensen mét ervaring.

WIJ BIEDEN JOU...

een mooie leeromgeving.

In deze omgeving geven wij jou de kans om jezelf op een prettige en snelle manier te ontwikkelen tot een waardevol hoofdbestuurslid. Wij bieden jou inzicht in de defensiewereld en in de KMar-organisatie en in de dilemma’s die kunnen spelen als het gaat om de rechtspositie van bij de MARVER aangesloten KMar-collega’s. Wij leren jou alle relevante aspecten rond het behartigen van hun collectieve en individuele belangen.

een transparante en informele (bestuurs)sfeer.
Binnen de MARVER en dus ook in ons Hoofdbestuur communiceren we op een open en informele manier met elkaar. Naar ons idee is dit logisch, omdat onze hoofdbestuursleden en de kaderleden van onze kringen allemaal collega’s en oud-collega’s van de KMar zijn.

de mogelijkheid om een breed en relevant netwerk te ontwikkelen.
Als je actief bent binnen de MARVER spreek je regelmatig mensen buiten je eigen werkgebied en vooral ook over andere onderwerpen dan je operationele taken. Je leert dus veel mensen kennen en dat is nooit verkeerd!

de kans om jouw steentje bij te dragen aan belangrijke besluiten voor onze leden.
Gaan we akkoord met een arbeidsvoorwaardenresultaat? Vinden we dat onze onderhandelaar zich harder moet opstellen in een specifiek dossier? Gaan we er met gestrekt been in en spannen we een rechtszaak aan tegen Defensie? Of zoeken we een andere oplossing in samenspraak met Defensie? Welke eisen stellen we aan onze nieuwe website? Dit zijn zomaar enkele vragen die voorbij kunnen komen tijdens een vergadering van ons Hoofdbestuur en waarop ook jij jouw visie kunt geven. Natuurlijk hebben wij altijd de nodige informatie voorhanden op basis waarvan we samen goede besluiten kunnen nemen. Sta jij ervoor open om goede discussies met elkaar te voeren en om onderwerpen vanuit diverse invalshoeken te bekijken? Dan kun jij jouw steentje bijdragen aan onze bestuursbesluiten!

een vergoeding van de kosten die je maakt.
Uiteraard vergoeden wij de door jou gemaakte kosten, zoals reis- en verblijfkosten.

Heb je interesse in een hoofdbestuursfunctie bij ons?
Je kunt jouw interesse in de functie van hoofdbestuurslid kenbaar maken via dit e-mailadres. Doe dit onder de vermelding 'Interesse HB-vacature'. Heb je vragen naar aanleiding van deze vacature? Dan kun je deze natuurlijk ook aan ons mailen. Zodra jij jouw belangstelling aan ons hebt doorgegeven, neemt Sven Schuitema als MARVER-voorzitter contact op om een afspraak met je te maken voor een gesprek. In dit gesprek kun je alle vragen stellen die in jou opkomen.

Eerste kennismaking
Maak je van tevoren niet te zenuwachtig: het gaat niet om een sollicitatiegesprek, maar om een informele eerste kennismaking die op vertrouwelijke basis plaatsvindt. Ook jouw belangstelling voor een hoofdbestuursfunctie behandelen wij vertrouwelijk. Alleen de overige hoofdbestuursleden brengen wij hiervan op de hoogte. Als zich meer kandidaten bij ons aanmelden dan dat er vacatures zijn, dan letten wij ook op de gewenste samenstelling van ons hoofdbestuur. Vooral mensen die nog bij de KMar werken, hebben hierbij onze voorkeur. Verder hechten wij er waarde aan om leergierige mensen met weinig bestuurservaring een kans te geven.

Vereniging